So far

Het lopen en het lijnen. Jaja, Smartie was weer aan het lijnen. Dat bleek nodig. De laatste keer dat ze namelijk serieus met haar gewicht oog in oog stond (deze zomer ergens in een bloedbank), schrok ze er zó van dat het hoog tijd werd voor drastische maatregelen. Een plan en vooral: veel bewegen. De laatste jaren was de balans tussen actief zijn en inactief (lees: vooral veel achter de pc zitten) doorgeslagen naar een inactiviteit waar je U tegen zegt. Met wat aandacht voor mijn eetpatroon (‘snoep verstandig, eet een appel’, gaat nog steeds op) en vooral 4x per week mezelf in het zweet werken, gaat het weer de goede kant op. Minder achter de computer zitten en meer doen. In de spiegel zie ik nu weer mijn eigen oude…uhh jonge vertrouwde lijf. En meer belangrijk: het bewegen gaat gemakkelijk. Nog steeds geen ongemakken tijdens het hardlopen. Natuurlijk moet ik me motiveren met doelen. Mijn eerste doel was 5 km aaneen lopen. Mijn doel nu is 10 km aan een stuk. Ik liep vanavond 50 minuten achter elkaar. Bij 10 km moeten dat zo’n 70 minuten zijn. Nog 16 trainingen en dan ben ik er. Wow.

En oja, voor het geval dat nog niet duidelijk was: hardlopen is fijn, zélfs bij windkracht 28. Het loutert, het laat me nadenken, het geeft me rust, maakt dat ik trots ben op mezelf, ik verleg mijn grenzen, het werkt relativerend en is meditatief.


One thought on “So far

  1. Vedat

    21 nov on 2009 at 00:40

    Nou Smarts, gefeliciteerd. Dat wordt dus volgend jaar de Mariekenloop in Nijmegen. Dat is een leuk doel, denk ik.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>