Gespreksvoering

De afgelopen twee dagen waren er twee in het teken van ‘gespreksvoering’. Aangezien ik in mijn nieuwe functie te maken krijg met clienten en zeer waarschijnlijk met ‘slechtnieuwsgesprekken’ poogt men je hierop voor te bereiden door middel van video en rollenspel. Sparren met iemand die de rol aanneemt van agressieve, passieve, verdrietige klant.

Ik weet niet hoe dat met jullie zit, maar ik vind het toch knap lastig. Een video die opneemt, jezelf terug zien op televisie en vooral: je stem terughoren. Jezelf (laten) beoordelen op je gedrag ten overstaan van een groep mensen. De agressieve klant die toch wel in je systeem blijft zitten, omdat je niet de juiste oplossing weet om dat intimiderende gedrag om te buigen naar meewerkend gedrag. De kleine overwinning die je behaalt als die ander de juiste reactie toont op de door jou gegeven feedback. Leerzaam, dat zeker, maar vooral erg vermoeiend.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Scroll naar boven